Mesa 21.3 opraví problémy s priehľadnosťou

Vydanie aktualizácie softvérovej knižnice pre 3D grafiku Mesa 21.3 je naplánované už na budúci mesiac. Okrem rôznych opráv podpory grafických kariet Radeon alebo ďalších zlepšení funkčnosti ovládačov pre hardvér od Intelu, bolo pridané aj nové rozšírenie, ktoré rieši problémy s priehľadnosťou hier na Waylande.

Hry využívajúce OpenGL mali na Waylande problém s nežiadanou priehľadnosťou. Jednou z týchto hier bol aj napríklad Portal 2. Nové rozšírenie EGL_EXT_present_opaque prináša riešenie tohto problému vynúteným vykreslením povrchu ako nepriehľadného.

Viac informácií je možné nájsť v repozitári na adrese gitlab.freedesktop.org či v dokumentácii na webe khronos.org.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*